Over HorecaBackoffice

U wilt meer tijd voor uw passie: uw onderneming. En minder tijd besteden aan de administratie. U wilt meer plezier in het managen van de zaak. En minder zorgen over de backoffice. Dat bieden we u met HorecaBackoffice. Geen boekhoudsysteem, maar: een compleet pakket online administratiegemak. HorecaBusiness heeft jarenlang ervaring in de horecabranche. Daarom leveren we maatwerk voor uw zaak.

Met het HorecaBackOffice pakket heeft u uw backoffice professioneel en veilig geregeld. U raakt nooit meer documenten kwijt, want al uw zakelijke informatie staat direct online. Met uw computer kunt u die 24 uur per dag raadplegen. U bent altijd bij met uw administratie, heeft elke dag haarscherp zicht op uw bedrijfsresultaat. En dat geeft rust, héél veel rust.

Bel ons!

Moeilijk voor te stellen hoe het in de praktijk werkt? Onze adviseurs komen graag bij u langs, om te laten zien hoe HorecaBackoffice van uw administratie een prettige, simpele klus maakt. T 020 820 2663

Alle informatie op een rij

Ideaal !!!

Compleet uitbesteed = Full Service


Met Full Service nemen wij u al het 'papierwerk' uit handen. Uw post komt binnen op uw eigen postbus-factuuradres, waar alle stukken worden gescand en geboekt. Zo blijven uw gegevens actueel en representatief. 

U kunt alle inkopen direct zien en accorderen voor betaling vanuit HorecaBackoffice. Nu begrijpt u hoe het komt dat uw administratie u nog maar een half uur per week kost!

Bovendien is de rapportage direct bijgewerkt. Zo houdt u continuïteit in uw administratie en heeft u nooit meer vervelende achterstanden.

Wat omvat het HorecaBackoffice pakket?

> Specifiek BackOffice systeem voor de horecabranche (software bestaande uit drie modules, snel en eenvoudig in gebruik).
> Gebruik van een beveiligde server met automatische back-up.
> Scanner, wanneer u zelf alle documenten (bonnen, facturen en brieven) wilt scannen voor uw digitale archief.
> Kassasysteem of een update voor uw eigen kassa, inclusief historie, voorraad vastlegging en besteladviezen. Dit is uniek in de markt. Door de rechtstreekse koppeling met uw kassa hoeft u nooit meer handmatig bonnen in te voeren! U slaat alles op de kassa aan, óók de kasuitgaven. Alle informatie wordt uitgelezen in het Backoffice systeem en dagelijks verwerkt. Daarmee bespaart u tijd en voorkomt u vergissingen en onduidelijkheden.
> Bovendien zijn uw inkomsten en uitgaven nu elke dag volkomen transparant voor u. Kascontrole is instant en overzichtelijk.
> Actieve ondersteuning door uw eigen horecabedrijfsadviseur. Op basis van de informatie die het systeem inzichtelijk maakt, komt hij regelmatig langs om de ontwikkelingen door te nemen. De adviseur wijst actieve verbeterpunten aan en levert maatwerkoplossingen voor meer efficiency en het verbeteren van uw rendement. U krijgt meer gevoel voor uw bedrijfsresultaat. Kortom: meer grip op uw zaak.

Dit wordt heel eenvoudig met HorecaBackOffice:

> Uw personeelsadministratie. Alle personeelsgegevens worden digitaal opgeslagen en zijn via HorecaBackoffice te raadplegen en te downloaden. Het werkrooster is online en ook in te zien door uw personeelsleden. Arbeidsovereenkomsten worden gepersonifieerd en kunnen direct worden gedownload. Ook worden de contracten gearchiveerd en krijgt u een seintje als de vervaldatum nadert. Door de koppeling met de kassa kunt u de kloktijden vergelijken met het werkrooster. Het verlonen van uren gaat automatisch en na het accorderen zet HorecaBackoffice de nettoloonbedragen en de te betalen loonbelasting voor u klaar als een betaalopdracht.
Tegelijk vormt dit uw personeelsarchief. Met werknemerskaarten waar alle documenten van de medewerkers aan hangen, inclusief een te downloaden arbeidsovereenkomst gemaakt door de ingevoerde gegevens. HorecaBackOffice houdt precies de saldo’s vakantiegeld en -dagen bij, net als (ziekte)verzuim en tijdvoortijd.
Nog even op een rij:

  • Personeelsarchief met werknemerskaarten waar alle documenten van de medewerkers hangen, inclusief een te downloaden arbeidsovereenkomst.
  • Overzicht saldo’s vakantiegeld en -dagen/ziektedagen/tijdvoortijd.
  • Archivering, signalering vervaldatum van arbeidsovereenkomsten.
  • Downloaden van gepersonifieerde arbeidsovereenkomsten.
  • Online werkroosters & planningsadvies.
  • Registratie van kloktijden.

> Realtime managementrapportages. U ontvangt overzichtelijke, up-to-date rapportages.
Daarmee kunt u direct op de kosten en baten sturen. Zeker bij onvoldoende cashflow of nieuwe investeringen is helder inzicht in de cijfers een voorwaarde. Bovendien levert een accurate rapportage u meer vertrouwen op bij uw bank of andere kredietverstrekkers. De rapportages van HorecaBackoffice zijn op horecabedrijven toegesneden, compleet met brutowinstmarges, productiviteit, indexen kasstroomanalyses en bedrijfsvergelijking met andere bedrijven. Reageren op de laatste ontwikkelingen wordt zo een peulenschil!
Nog even op een rij:

  • Winst- en verliesrekening
  • Periodebalans
  • Specifieke horeca-analyses
  • Vergelijking historie
  • Prognose/budgettering

> De boekhouding. Uw administratie wordt dagelijks bijgewerkt.

  • De jaarrekening kan na correctieboekingen van het boekjaar direct opgemaakt worden.
  • Belastingaangiftes, jaarrekening en controle worden gedaan door de accountant.
  • U heeft een actueel liquiditeitsoverzicht, eventueel in combinatie met een begroting.

> Digitaal archief. Alle documenten worden opgeslagen in een digitaal archief. Daardoor zijn ze altijd te vinden en compleet. Ordners vol papierwerk behoren tot het verleden.

Advies nodig?

Behalve op administratief gebied kan de adviseur u ook begeleiden als het gaat om bedrijfsoverdracht, waardebepaling, huur- & koopovereenkomsten, vergunningen, starterbegeleiding, businessplan, financieringsaanvraag, samenwerkingsovereenkomsten, marketingconcepten, contracten met leveranciers, inkoopadvies food en non-food, inrichtingsadvies en personeelsbeleid. Deze adviezen zijn altijd gericht op een beter bedrijfsresultaat.

Niet onbelangrijk: de kosten

De kosten voor een fullservice-abonnement *  voor een horecabedrijf met een jaaromzet van ca. 500.000,- komt terecht op gemiddeld € 300,-  per maand.

U laat hierbij alle post door ons direct en automatisch verwerken! In principe besteedt u dan alleen nog maar tijd aan het accorderen van betalingen en het analyseren van de daadwerkelijke resulatten. 

* incl. bank- en kassakoppeling + centraal factuurpostbusadres / * excl. salarisstroken en verwerking loonjournaalposten

Jarenlange horeca-ervaring

HorecaBusiness kent de horecabranche van binnen en buiten. Onze adviseurs weten waar de valkuilen zitten en waar meer rendement behaald kan worden. We zijn altijd op zoek naar verbeteringen en hogere bedrijfsresultaten. Uw bedrijfsadviseur is uw klankbord, sparringpartner en vertrouwenspersoon.

Nog even op een rij: wat levert HorecaBackoffice voor u?

> De boekhouding: uw administratie kost u nog maar een half uur per week.
> Rechtstreekse kassakoppeling: geen handmatige kasboekingen meer, omzet en kasaankopen worden automatisch ingelezen in het BackOffice.
> Een digitaal archief: alles overzichtelijk en veilig opgeslagen, geen ordners meer vol papier of stapels op uw bureau.
> De personeelsadministratie: de werkroosters staan online, de uren- en salarisverwerking gaan automatisch.
> Rapportages: altijd up-to-date en toegespitst op de horecabranche.

Meteen aan de slag!

U kunt natuurlijk wachten tot het nieuwe boekjaar, maar u kunt ook nu beginnen en ervaren hoe prettig efficiënt werken is. Het implementatieteam zal u ondersteunen om uw administratie met terugwerkende kracht op orde te brengen.

Contact

Hebt u vragen, wilt u meer informatie of eens rustig verder praten over de mogelijkheden? Vul dan ons contactformulier in.

Icoon

Bel +31-(0)20-820 2663

Icoon

Stel een vraag

Icoon

Support (Teamviewer)

 

Icoon

Meer informatie aanvragen

Icoon

Offerte aanvragen

 

Preferred Suppliers

  • Logo Horeca Nederland
  • Logo Horeca Nederland